2016. május 25., szerda

Magyar versenyző a pódiumon!!!

A legfontosabb: Miháczi Zoltán 4. lett a TempO Európa Bajnokságon!
Annyiszor elmondtam már, miért és mennyire nehéz elérni ilyen eredményt, hogy már én is unom :) Aki pedig ismeri a sportágunkat, amúgy is tudja: elképesztően értékes helyezés ez. Alább a beszámoló, örüljetek velünk együtt!

A délutáni TempO döntőt a már látott, de meg nem ismert (a letiltás csak néhány nagyobb útra nem vonatkozott) Jeseník-fürdőn rendezték. A pályaadatokból elég jól kitaláltuk, merre lesznek a pontok. Egy rövid, 300 méteres szakaszon volt a hét állomás - tehát egymást érték a sátrak. Hogy ez szándékos nehezítés volt-e vagy így adódott, nem tudom, de tény, hogy plusz stresszként érzékeltük az állomások közötti pihenés, átkapcsolás hiányát. A pálya közepén mindketten "kiköveteltünk" egy pár másodperces szünetet, hogy ihassunk.
Az első pontcsoport tűnt a legnehezebbnek, messze voltak a bóják, idomtalan a domborzat. Sokan hibáztak itt többet is, mi mindketten kettőt.

A 2. állomás nekünk jobban ment, engem az segített, hogy ezzel a hosszúkás gerinccel, amin az A-C bóják vannak tegnap is behatóan foglalkoztam. Talán a képen nem látszik, de itt egy fokkal határozottabb volt a domborzat és felülről láttuk abban a rövid időben, amíg nézhettük. (Mihóknak ez 18, nekem 31 mp. csak a sebesség különbség érzékeltetése végett.)

Az állomások között esernyős emberek takarták a pályát, jól dolgoztak, én nem láttam semmit. A személyzet jól betanított, határozott, de nem bántóan sürgető volt. A 3. pontcsoport ismét ismerős volt nekünk, hiszen előző nap épp az a szikla volt a pontunk, ami innen nézve rejtve maradt, szóval eléggé kielemeztük ezt a tereprészt. Ennyi előnye származott azoknak, akik mindkét futamon indultak. Na de ezt a kis hátrányt talán elviselik azok a nemzeti válogatottak, akik külön TempO és PreO csapattal érkeznek :)


Mihóknak a 4. állomáson becsúszott egy hiba, mert megette a D bóját, ami helyett egy pár méterrel feljebb kellett volna a gerincen legyen egy másik.

Az 5. állomás pontjai, terepe szerintem gyönyörű. Ahogy haladtunk a sátor felé, az esernyők alatt látszott, hogy bal oldalon egy medence van, benne egészségükért vizet taposó szanatóriumi vendégek. A kezünkbe kapott térképen ez segített az első feladatra bemondani a zéró választ. (Ezt a térképrészlet alsó részén találjátok, a feladat pedig a vele szemben, az út túlsó oldalán lévő bokor vagy kis orr volt. Amikor az ember gyors egymásutánban kap 28 térképrészletet, biztosan nem tud a többségére visszaemlékezni...) Itt mindketten elhibáztuk a képen látható feladatot, ami a burkolt rész déli sarka lett volna, E-t mondtunk C helyett.


Közeledtünk a pálya végéhez, a 6. pont szemét feladata a jól látható hosszú kőfal előtt egy szerintem észrevehetetlen rövidebb kőfal tetején volt, de mivel csálén állt / ültünk, egyikünk sem merte a C-t megkockáztatni, én túl közelinek éreztem a nagyobb falhoz, így lett - tévesen - zéró.


Az utolsó pontot úgy alakították ki, hogy a nézők is láthassák, mit művelünk. Talán emiatt az odavezető út dupla esernyővel és számomra némi tétova haladással telt. A döntő elején indulván reméltem, hogy Mihókon és még két versenyzőn kívül senki sem lesz ott, hogy nyugalmamat megzavarja, de csalódnom kellett. A tereprészlet alján egy közepes méretű tömeg figyelte gondterhelt arcomat... Ez frusztráló eléggé. És ráadásul a feladat igencsak nehéz, tréfásan aljasnak is nevezhetném. Azt láttam, amit ezen a képen lehet. A térképen láttam egy medencét (könnyen kizárható volt, zéró), egy völgyet (alsó része, A) és egy értelmezhetetlen képződményt, ami kanyarodó és eltűnő patakból, két ösvényből, három kőfalból, sziklákból és fákból állt. Látja mindenki? Pedig nem volt lehetetlen átlátni, mert pl. Mihóknak 21 mp. alatt hibátlanul sikerült megoldania, mondjuk ennyi idő alatt csak neki az egész mezőnyből és hiba nélkül is csak néhány versenyzőnek. Csak a verseny után, többedszerre nézve jöttünk rá, hogy a DK-i szikla vége nem azért nem lehetett a D bója, mert nem jó helyen volt (ott volt), hanem mert a szikla lábánál kellett volna legyen. Ami a TrailO alaptudáshoz tartozik, csak éppen ilyen helyzetben nem ugrik be mindenkinek.
Azt, hogy ide most képeket tudtam a pontokról felrakni, kizárólag a rendezőknek köszönhetjük és tényleg egy óriási piros pont jár nekik ezért. Nem olyan nagy dolog ezt a verseny utáni bejárási lehetőséget biztosítani, mégsem szokták lehetővé tenni a rendezők, nekem érthetetlen okokból. Ez a lehetőség és a mai nap szinte problémamentes lebonyolítása után remélem, jól pihennek a rendezők (bár sokat biztosan nem fognak).
Mihók 297 mp-cel (5 hiba 30 mp büntetés / db) Pavel Kurfürst (258), Martin Jullum (266) és Ján Furucz (288) után végzett, ezzel megjavítva minden eddigi eredményét kiemelt nemzetközi versenyen. Teljesítménye mellett eltörpül, de magam számára megelégedettséget jelent a nekem jutó 26. hely (475 mp, 6 hiba).
Élve valami csapatvezető-szerű tisztemmel a 4. hely boldog tulajdonosának előírtam egy kis vízkúrát Priessnitz módra, szerencsére akadt vele szolidaritást vállaló sporttárs is.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése