2016. május 27., péntek

Erdei futam - PreO 1. nap / EB Jeseník

Amíg a futók a középtáv döntőjében izzadtak Cerna Voda mellett, addig mi a PreO 1. futamában tettük ugyanezt Zlaté Horynál. Jártunk már itt a TempO selejtezőn, csak most nem a pihenőparkban, hanem a finom domborzatú, nagyrészt fenyővel borított erdei részen kaptunk feladatokat. A pálya rendkívül élvezetes és nehéz volt: 1 km-en 23 pont, közben négy egyirányú szakasz, ahonnan már nem lehetett visszalépni (ha valamit elfelejtettél megnézni, az megnézetlen maradt). Sajnos a pálya elé tették a két időmérő állomást, nekem nagyon hiányzott a ráhangolódás. 71 mp és 1 hiba (a legegyszerűbb első kérdésre), Ferinek 49 / 2 hiba, Mihóknak 30 / 3 hiba, Miksának 79 / 3 hiba - ez azt jelenti, hogy pontegyezőség esetén nem túl jók az esélyeink, bár azt hozzáteszem, hogy 127 versenyzőből csak 12-nek sikerült hiba nélkül, tehát elég nehézre sikerültek a TC feladatok.
A pálya közben nem gondoltam másra, csak az adott feladatra, illetve próbáltam figyelni, hogy mi az amit a pálya későbbi részéről láthatok. Sajnos az egyik hibám talán megelőzhető lett volna, ha még a rajtba menetkor megnézek egy terepre befutó utat - ez éppen egy olyan pont volt (5), ahol nagyon korlátozottak voltak a látási viszonyok, mert a nézőpont egy szűk helyen egy egyirányú szakasz kezdőpontján volt (és kifogtam egy versenyillemet nem ismerő versenyzőt, aki hosszú percekig állt a nézőpontban). 
Elég jól takarékoskodtam a zéró válaszokkal (a pályában csak 1 db volt), de a fiúk mind négy téves Z-t mondtak. A 22. pontot mind megettük, mondjuk itt már olyan mértékű időhiányban voltam, hogy az is csoda, hogy a másik két pályavégi pont jó lett. Az időkihasználás mestere ezen a napon Feri (4 mp maradt a 100 percből), de mi sem hagytunk benne sokat.
Az 1 napi eredményeink: 
17. Biró F. 20 pont, 131 mp
61. Fehér F. 17 pont, 169 mp
64. Miháczi Z. 17 pont, 210 mp
22. Laáber M. 13 pont, 259 mp
Sokéves tapasztalat alapján mondhatom, hogy ez egy nehéz pálya volt, amit az is alátámaszt, hogy csak két hibátlan és két egy-hibás eredmény született (időmérő nélkül). A mai verseny teljesen más jellegű lesz szerintem, a Vapenna melletti bányában, szóval mind tudunk még javítani :)

A futam után kimentem a középtáv döntőre a környék egy újabb hegyi útját megismerve. Aztán csapatvezetői meeting Jeseník-fürdőn, ahol megtudhattuk, hogy egy észrevétel érkezett a 15-ös pontra, de elutasították (valóban két méterrel közelebb volt a bója, de más tényezők alapján jól megválaszolható volt.
A napot egy örömteli eseménnyel, a TempO eredményhirdetéssel zártuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése