2015. június 25., csütörtök

TempO selejtező - Karlovac

Az esti TOM-on a rendhagyó terepviszonyokon kívül kevés szó esett a pályáról, elmaradtak a "szokásos" óvások és kérdések. Immár mindenki a következő kihívásra, a TempO selejtezőre koncentrált. 
Reggel részleges csapattal utaztunk Karlovacba, mivel a TempOra eleve csak az openesek neveztek. A karanténben nekem szinte nem is kellett időt töltenem, a másik véglet, Mihók viszont 220-as rajtidővel néhány órácskát pihent a tornateremben. 
A pálya a város kellemes folyóparti pihenő övezetében vezetett. A rendezők jól lőtték be az indítási időközt, így 2,5 percenként rajtolva nem volt később sem csúszás. A feladatok izgalmasak, várakozásunktól eltérően még változatosak is voltak. A rendezők arra is nagyon ügyeltek, hogy a pontra érkezve ne jusson a versenyző plusz előzetes információhoz. Úgy látom, az esernyős módszer végleg meghonosodott a szakágban. 
Nekem nagyon tetszettek a domborzati feladatok, de morgolódtam a személyzet eltérő szövegén: más sorrendben és főképp más tempóban kérdezték a kötelezőt (mutatsz vagy beszélsz? egybefűzött vagy különálló (térképet kérsz)?) Némelyikük annyira rohant, hogy azalatt az idő alatt nem lehetett észlelni a hat bóját. Kisebb sokkot kaptam az első két állomáson eltöltött időmtől, kb. 50 mp., ezután igyekeztem gyorsítani, részben sikerült is. Viszont ennek tudom be, hogy a 7. állomáson elszámoztam a bójákat és két feladatra is rossz betűt mondtam, pedig a helyes bóját választottam ki. A 8. állomás pedig az elől indulóknak, így nekem is, kifejezetten unfair volt - mivel a folyó másik oldalán voltak a bóják, messze, az egyik ráadásul úgy árnyékban, hogy egyszerűen nem lehetett látni. Ez a hiány annyira összezavart, hogy minden feladatra rosszat vágtam rá. Végül annyian jeleztük a gondunkat ezzel kapcsolatban, hogy azt hiszem, a rendezők még óvás nélkül / előtt kivették a versenyből ezt az állomást. Nagy kár érte, mert igazán ötletes volt, négy tökéletes zéró feladat, amit azért lássuk be bárki nehezen mondana magabiztosan. 
Ezután városnézés és hosszas várakozás következett. Végeredményben a papírforma jött be: azok kerültek a 36 fős döntőbe, akik szoktak, tőlünk szerencsére Mihók továbbjutott 19. helyen, 291 mp-cel, három hibával. Nekem szintén három hibám lett (381 mp., 45. hely), Feri a 48. helyen végzett (400 mp.). A selejtezőt a cseh Tomas Lestinsky nyerte 188 mp-cel.
Ezután egy újítás következett: a döntős versenyzőket kiszólították és kis ajándék kíséretében kapták meg a holnapi rajtszámukat.
Hogy a szellemi fáradtságot fizikaival fokozzuk, Mihók és én elindultunk az ideszervezett sprintversenyen. Kellemeset rohantunk a belvárosban, de a legjobb a futás utáni fürdés volt a Korana folyó hűs habjaiban.

Holnap modelre megyünk, és Mihóknak szurkolunk a TempO döntőben Zagráb Blato nevű parkjában.
(A közzétett eredményekben még továbbra is rossz pontszámokkal szerepelnek a fiúk, Mihók és Feri is eggyel kevesebbet hibázott, mint amit számoltak nekik... intézkedés folyamatban.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése