2014. július 14., hétfő

PreO day2 - egy jobb nap

Az előző napi Campomulo arénát, bár a hegység másik oldaláról érkezve, de könnyen megtaláltuk. Innen újra a kisbuszos szállítás, talán kicsit rövidebb, mert jobb minőségű úton volt elérhető Campomuletto. Micsoda meglepetés: a rendezők nem változtattak a szisztémán, ami tegnap csúfos kudarcot vallott. Ugyanaz a két kisbusz, így hiába indultunk elől (sajnos, fordított eredménysorrendben), Miksának ismét várakoznia kellett. Mondjuk, most jót pörgetett a keréken, mert a védett arénában jobb volt várni, mint fent a hegyen (Campomuletto), a hidegben. 10 perc csúszás a rajttal, meg 5, újabb 5 percnél megérkeztek a térképek, várunk, fázunk, Miksa is felér, a rajt kb. 30-40 percet késett. 
Átfagyva kezdem az időmérőt, és nem nagyon értem. Sajnos így utólag sem, mert a megoldó térképen egyszerűen nincsenek jó helyen a bóják. A pálya megint 3 részes, szóval nyomkodni kell a stoppert rendesen. A pályakitűző Roberto Manea, megérdemli nevének említését, mert színvonalas pályát talált ki. A térképnyomtatás minősége más lapra tartozik, a hajtásoknál kezdett kikopni, és nekem se a bokor-jellegfa-erdő-bozót (mikor melyik?), se a növényzet határainak ábrázolása nem tetszett. Gyakran esetlegesnek találtam.
A 3-as ponton volt a leggyengébb a helyes válaszok aránya (19%), messze volt, se a szikla, se a mélyedés nem látszott jól. Én sok mászkálással megtaláltam a sziklát és attól jóval lejjebb volt a bója, így beletrafáltam a zéróba.
Hasonlóan kis eredményességet hozott az 9-es pont (35%), ahol szerintem tisztességtelen volt a Z. A "támadópontok" egy térképi jelénél a valóságban jóval kisebb szikla és egy megbízhatatlan fenyő"bokor", mindez egy 1mm-es völgyben. Ezért kell zéró tolerancia szabály, hogy ilyen pontot ne lehessen kitűzni.
Még elhibáztam az 5-ös köves gödröt, ami azért vicces, mert az ember örült, ha beazonosította a fenyő "bozótokat", a pont körüli mák nem egzakt sziklaábrázolás, csak amolyan kőmező jel szabadon értelmezve. Mások, akik helyesen zérót mondtak, többek között azzal indokolták, hogy a bója körül sima füves talaj volt, ehhez képest a megoldótérkép szinte a következő gödörhöz, a kis völgy tetejére rajzolta a bóját, ahol biztosan nem volt. Mivel biztosan láttam, hogy a két bozót között volt, csak minimális lehetett a jó helytől a távolság (zero tolerance!).
Az első részcél után jött az újabb időmérő, ahol a versenyzők negyede bírt megküzdeni a feladattal. Nekem lila köd, most is. Épphogy ki bírtam nyögni egy választ az idő lejárta előtt.
A második szakasz csupán három pontból állt, itt technikai okból kellett megszakítani a pályát a csapatidőmérők miatt. Az idő felmelegedett, ömlik rólunk a víz, jó a szünet a ruházat módosításához. A harmadik szakaszon még nyolc pont, ezekből egyet, a 14-est rontottam el, ami nem jó sziklán volt. Ezt készséggel elhiszem, de a megoldótérkép itt is hibás, ahova rajzolták a bóját ott nem lett volna látható egy óriási fenyőtől. A végén még beleléptem egybe a számos tehénlepényből és beestem a célba még épp időben. Miksa egy egész másodperccel lekéste egy eléje ugró és őt feltartó versenyző miatt az órája szerint, de szerencsére az SI mérése szerint épp bent volt. A rendezőknek a tegnapi kritikák nyomán mára már hőnyomtatót is sikerült szerezniük, így az időnket is kézbe kaptuk. 
Nem rövid karanténban ücsörgés után visszamentünk az arénába, ahol már javában zajlott a középtáv döntője. Hihetetlenül sokat kellett várni az eredményekre, a miskolci várakozás ehhez képest semmi sem volt. Végignéztük a futók viadalát. Este 6-kor, végleges eredmény híján, eljöttünk. Hogy az esti eredményhirdetés mennyit csúszott, nem tudom, mi sajnos logisztikai okokból (értsd: a napi 200 km után már nem volt erőm még egyszer felautózni a hegyre) kihagytuk. A napi versenyt openben Vitalij Kyrychenko nyerte Zdenko Horjan és Geir Myhr Oien előtt, parában John Crosby, Ola Jansson és Ivica Bertol volt a sorrend.
A paralympiai világbajnok Michael Johansson (SWE) lett, Jansson (SWE) és Crosby (GB) előtt, Miksa a 25. helyen végzett. A PreO open kategória nyertese Guntars Mankus Lettországból, majd Marit Wiksell (SWE) és Geir Myhr Oien (NOR). Nekem a 49. hely jutott. Mindketten javítottunk az első napi eredményünkhöz képest, Miksának 6, nekem 3 hibám lett a húszból.
A csapatverseny izgalmaiból idén kimaradtunk, bajnok Horvátország (Zdenko Horjan, Ivo Tisljar, Ivica Bertol), majd Svédország és Lettország.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése