2012. június 6., szerda

Világbajnokság TempO Trophy

Szakadó esőben érkeztünk reggel a Dundee Camperdown Parkba, a TempO helyszínére. A parkban amúgy egy állatkert működik. A fogadóépületben és szabadtéren várakoztunk, és vártunk és vártunk, mivel a rajt 40 percet csúszott. De legalább nem spóroltak rajtunk és mindenki "rendes" pályát kapott. 8 állomásból állt, mindegyiken 3-3 feladat és 6 bója (plusz Zéró válasz). Egyszóval sima tippeléssel itt nem sokra lehetett (volna) menni. A pálya egy nagy tisztás körül futott, így a pontok részben a réten, részben a szomszédos sűrűben. Előbbinél a különböző méretű fák és a finom domborzat beazonosítása, no meg a távolság volt igen nehéz; utóbbiak közelebbi bójákat és többféle tereptárgyat hoztak. 
Akár kellemes pálya is lehetett volna, ha... ha nem kellett volna minden állomáson a csuromvizes székre leülni, nem kellett volna állandóan a szemüvegünket törölgetni és nem ragadtak volna egymáshoz a laminált térképlapok - de ezek a körülmények mindenkinek egyformán adottak voltak. A feladatokat mi kicsit könnyebbnek éreztük, amiben szerepe volt a rövidebb koncentrációs szükségletnek, hiszen itt csak három feladatig kellett figyelni.
Az első állomáson mind pórul jártunk, nem figyeltük, hol ülünk le, hirtelen az arcunkba kaptunk egy tisztáson kb. húsz beazonosításra váró fát. Én személy szerint utána több dolgot megfogadtam, no nem kell nagy dolgokra gondolni, de onnantól figyeltem a nézőpont helyére, még kezdet előtt kiraktam az asztalra a tájolómat, és párszor távolságot is mértem / becsültem. 
Végül nagyjából teljesítettük a várt eredményt: Miksa 11 hibával 851 másodperccel végzett, Tünde az első ilyen versenyén 10 hibával 780 mp-t. Mivel az indulók száma nemzetenként háromban korlátozva volt, és így a többfős csapatokból az erősebbek küzdöttek, érthető, hogy a fenti eredményekkel a lista utolsó negyedében végeztek. Nekem egy picit jobban ment, öt helyen hibáztam, 485 mp. lett az időm és ez a 26. helyre volt elég. Ugyan a sportban nincs értelme a "ha" kezdetű mondatoknak, engem vigasztal, hogy ha az első állomást nem rontom el annyira, és nem vesztek ott 80-90 mp-et, egész jó helyen végeztem volna. Persze a lényeg - azon túl, hogy az ilyen tapasztalatoktól fejlődünk -, hogy sokkal többet kéne ezt gyakoroljuk.

És mi történt az elején? A random rajtlista mellett sokáig Martin Jullum (Norvégia) vezetett a két hibájával és 268 mp-cel, de végül bejött elé Guido Michelotti (Olaszország) egy hibával és 233 mp-cel, győzőtt a tehetséges fiatal lány, Marit Wiksell (Svédország) két hibával, 220 mp-cel. Mit jelent ez? Hogy 160 másodperc alatt válaszolt meg 24 kérdést, átlagosan 6,6-ot gondolkozott. Hát, nagyon megérdemelte a győzelmet, gratulálunk!
Kiemelkedőt nyújtott még (és külön dicséretet kapott) Tomas Lestínsky cseh versenyző, mert bár icipicit lassabban (278 mp), de hibátlanul teljesített.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése