2012. május 20., vasárnap

ETOC day2

Egyelőre nem tudom, hogyan foglalhatnám össze a mai napot... Tapasztalatnak biztosan jó lesz. 

 Más megoldás nem lévén, ma ismét bringára ültem. A táv még csak hagyján, de sajnos nagy zuhét kaptam a nyakamba. A verseny Falu Gruva nevű részen, egy bánya körül zajlott. 
Valamelyest sikerült ráhangolódni a rajtba menet és az időmérő székébe a zérók gondolatától megszabadultan leülni. Nem tették meg azt a szívességet, hogy ma is könnyű TC-ket raktak. De legalább nem rontottam el. 
A pálya sűrűbb volt, nem kellett annyit kutyagolni. A domborzati elemek domináltak, más nem is volt, kúpok, orrok és két horpadás. Élveztem, hogy gyorsan tudom több irányból bemérni, voltak ötleteim és az idővel is jól voltam (ezen nagyon meg is lepődtem az utolsó állomáson). Aztán mégis lett három hibám és tudnék vitatkozni. Amit nem teszek, mert nincs értelme és elképzelhető, hogy valami más zavar van. Ugyanis többeknek volt gondja ugyanezen pontokkal - de csak a nem skandinávoknak. Ahogy kedves cseh sporttárs mondta, másképp rajzolják a térképet... Nem is sikerült Ivica Bertolon kívül más nem-északinak pódiumra kerülni. Végül azért sem szóltam, hogy plusz két hibával raktak ki; nem volt alaptalan, mert az első nézőpontnál fordítva lyukasztottam rá a kartonra, de a korrekciót a célban elfogadták. (Mellesleg kizárt, hogy egy menő svéd vagy norvég versenyzőt megbüntették volna ezért.) Sajna a helyezésem szempontjából tök mindegy (a 2. napon 58. helyett 48., összetettben 57. helyett 47. helyen végeztem volna).
Paralympiai kategóriában Ola Jansson nyert, openben szintén svéd figura és a csapatversenyben is ők taroltak. Félreértés ne essék, nem irigylem tőlük, ha valakik, ők megérdemlik. Eddig mindig úgy véltem, csak a pre-o itteni fejlettségének köszönhető, ha más európai nem kerül előre - de ma nem így éreztem. 
forrás: etoc2012.se
A versenyzők elmentek a váltót nézni, ami főképp a pasiknál volt hihetetlenül izgalmas, vagy elindultak hazafelé. Nem illendő, de az eredményhirdetést és bankettet én is kihagytam, utóbbi gondolom érthető, EH helyett meg inkább nekilódultam a rám váró 20 kilinek. Igazán érdekes a pályaelemzés lesz - hamarosan, csak előbb még vár rám egy hosszú utazás Budapestre.

1 megjegyzés:

  1. Semmi baj Fruzsi, én versenyeztem Svédországban, tudom, hogy mennyire belterjes amit csinálnak. Hihetetlen, hogy mennyire nem lehet velük megértetni, hogy mivel az õ szokásaik nagyon eltérõek a mieinktõl, ez a nem skandinávokat teljesen unfair hátrányba hozza. Csak egyszer sikerüt Owe-val megértetnem, hogy valamit helytelenül rajzoltak a térképen, de akkor is csak annyit volt hajlandó mondani, hogy “lehetett volna kicsit markánsabb”. Egy szintvonalról volt szó.
    A baj, persze, csak ott jön, amikor õk találkoznak ennek a fonákjával – amikor õk nem értik a térképet Európa más országaiban, mint például a Bükkben. De mivel Skandinávia dominál, elérték, hogy töröljön Dick meg a szlovén adviser egy pontot. Jaj de dühös voltam, teljesen igazságtalan volt a dolog. A zsüri horvát elnöke is dühös volt, õ még azzal is megvádolta a két adviser-t, hogy direkt vártak arra, hogy õ hazamenjen mielõtt elkezdték annak a pontnak a megítélését. Még én beszéltem le arról, hogy bármit mondjon.
    Az a lényeg, hogy élvezted a pályákat. Sajnos ahhoz, hogy elit szinten TrailOzzon valaki, az ilyesmihez is hozzá kell szokni. Most már drukkolunk Neked Skóciához és mit lehet tudni, ott nem lehetetlen, hogy a Brian pályáin a svédek véreznek majd el! 

    VálaszTörlés