2012. április 4., szerda

POM Caminhos

A Santuário nosso Senhor dos Caminhos templom nevét viseli a térkép, gondolom azért, mert a cél emellett volt elhelyezve. Jó díszlet volt a világranglista futamhoz. 
Lenyűgöző terep várt minket, hatalmas sziklaalakzatok, fenyőerdők és szúrós bozótok váltották egymást. Néhol egyáltalán nem volt vicces, amekkora sziklákról kellett leugrani, ha az ember nem akart teljesen ellentétes irányba indulni, mint a következő pontja.

A verseny előtti bemelegítésem 100%-os volt, mivel szinte a rajtból futottam vissza a rajtszámomért. Ennek ellenére a csöppnyi pályámhoz 40 percre volt szükségem, bár mentségemre szolgáljon, hogy baromira kellett koncentrálni. Ezt odáig fejlesztettem, hogy a 6-7-es átmenetben végigküzdöttem magam a sziklák, bozótok között, miközben tőlem 50 méterre ott ment az út (nem vettem észre). Más kisebb hibáim is voltak, néhol fennakadtam a sűrűben, de a konkurencia most is többet kevert.
 
Ez a terep a többieknek is feküdt, Mihók 14. lett M40-ben; Toncsi 16. Gömbi a 3. helyet csípte el M21B-ben, immár a trailoval is foglalkozó holland Mark Heikoop lépett elő fő ellenfélnek. Tóth Ádám 39. lett az elit népes mezőnyében, Grant Júli 10. W60-ban. És Thierry Gueorgiounak is jól ment :)
A verseny után megnéztünk egy kastélykertet Penalva do Casteloban (Casa da Ínsua).


A verseny utolsó napján vitték a pályákat a terep legdurvább részére: az előző napi szilák itt még nagyobbak voltak, kopár sziklafelszínek és óriás sziklafalak váltakoztak sűrűbb, szúrósabb növényzettel, néhol jégfoltokkal vagy vízzel.



Péteréknél most egy másik menő jött le elverni a mezőnyt, így ő megőrizte második helyét. Nekem nagyon kellett a 9 perc előny, mert ezen a hosszútávú futamon le is adtam belőle 8-at: kétszer is hibáztam perceket és az általános tempóm is visszacsúszott teknőcből csigába.
Összességében fantasztikus verseny volt, jó meleg időben, izgalmas terepeken. Sajnos Gábor eltörte a bokáját, amikor futás közben egy olvadó jégfolton megcsúszott. Kapott némi orvosi ellátást, de az út hátralévő részét jegeléssel - majd kényszerű korai hazarepüléssel - töltötte.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése