2011. szeptember 6., kedd

TempO Trophy - La Féclaz / 3.

Több helyen is említettem már, hogy a rendezőség dicséretesen tette a dolgát. Persze ez hozzáállás kérdése is: van, aki mindent mosolygósan vesz, és van (gyakrabban), aki mindenen hőbörög. Magamat középre sorolom. Mindenesetre itt flottul mentek a dolgok (Trondheimtől eltérően). Egy kevésbé jól szervezett esemény volt, a TempO. Jó-jó, az még nem VB szám, de a tűző napon állni órákig igencsak trágya volt. Ha lett volna rajtlista, akkor a jól kiépített aréna egy árnyas helyén lehetett volna várakozni, néhány kupont beszerezve (arra adták az ételt-italt). A sorban állva felhagytam azzal a reménnyel, hogy a szálláson maradt család felé tett ígéretemet tartani tudom - nem fogunk délben elindulni más tájak felé.

A nap jelszava: Foxtrot

Újításként - és egyben előjelezve a tempO és így a trailO fejlődési irányát - a pontokon nem 5, hanem 6 bója volt. A hatodik neve Foxtrot. Az időt rövidítették: az öt feladatra max. 150 mp áll rendelkezésre, tehát pontonként 30 mp. A rossz válaszért viszont maradt a 45 mp büntetés. Ezzel a módosítással talán elérhető, hogy ne érje meg hazardírozni, gondolkodás nélkül tippelni. (Bár szerintem eddig se érte meg.)
A hét állomás nagyon közel állt egymáshoz, lényegében az előző napi pálya 17-19. pontjai környékén, egy a futók véghajrájának is helyet adó tisztáson.

Íme a megoldótérkép:


















És a fényképek:
1.
A képen csak az A-C bóják látszanak sajnos. Ebben a blokkban a 12-es zérója volt nehéz, nem is igen értem, hogy találtam el. (Az indulók 22%-a találta csak el.)



2.
A bal szélről hiányzik az A bója, és a látószög is kifacsart...
Trükkös volt a 21-es mert a kis völgyben ott sorakoztak a bóják, de a jónak kb. 24 méterre kellett volna lennie, a szóba jöhető meg úgy 16-ra dekkolt. (67%) A másik Z a 24-esen, ugyanilyen távolságokkal, de ott még a domborzat is segített a döntésben. Érdekes módon a legtöbben itt a 22-est rontották el (42%), köztük Pista, Miksa és Anna is.

3.
A bonyolult terepért cserébe ide nem raktak zérót. Minden válasznál balról leszámoltam, melyik bója milyen betűt visel... meg a bokrokat, dombocskákat... Hát a 35-öst nem elszámoltam - tudtam, hogy az A jó, de fáradtam, és bal szélen bevillant ez előző állomás bójája (képen nem látszik), ezért B-t mondtam. Rossz emlék. Pista pedig Z-re vette ugyanezt.
4.
Erről a képről is lemaradt az A bója (nem én csináltam, hanem a rendezők :)). A 41 zéróját nehezen lehetett látni, a 43-nál sem látszott ám a kúp, én Z-t mondtam. A 44 egyértelmű volt, nem is látszott a domb túlsó oldalán lévő szikla, ahol a pontnak kellett volna lenni. Csak itthon vettem észre, miért volt a másik hibám itt: a "dögök" megtették, hogy kétszer adták ugyanazt a pontot. Mivel a 42-esre már kilőttük az F-et, a versenyzők fele a 45-re már E-t mondott. Ügyes trükk.
5.
Sajnos erről csak hátulról van kép (hátha Zetortól kapok még majd jobbakat..) A térkép ne tévessze meg senkit, itt nem az előbbi trükköt ismételték - ill. részben, kétszer kérdezték ugyanazt a fát, csak más oldalát. Ez elég jó ment mindenkinek, kivéve engem, aki túlkombináltam valószínűleg. Az 52-ről nem hittem, hogy van ott bója, úgy sejtem, nem a völgy középvonalába láttam az A-t.
6.
Ezt is csak hátulról fotózta a rendezőség :) 
Pista ismét jó, én újra hitetlen. Ha agyonütnek se tudom, miért nem volt nekem jó a 61-esre a C.
A 63-ast csak 29% mondta helyesen.

7.
Nem túl közeli kép, de talán látszik valami. A végére kaptunk egy kicsit talán könnyebb térkép-kupacot. A zérók egyértelműek a fenyőfák miatt. Habár, megnézve az eredményeket, érdekes... A 72-est 97% tudta, ez lett a verseny legkönnyebb pontja - de a 74-esre rengeteg F válasz jött (41%). Hogy miért mondták azt, amikor a fenyőtől 1 méterre kellett volna legyen a helyes bója, az rejtély.

Szóval ez volt a TempO Nagydíj. Az eredményközlés rémesen lassan ment. Illetve először kirakták, majd beszedték, hogy a később indulók az elért másodpercekből ne tudjanak következtetni... Hogy mire? Fogalmam sincs. Aztán azt ismételgették, hogy amíg versenyzők indulnak, nem adnak ki semmit - pedig már rég csak a VIP verseny résztvevői rajtoltak. Egyszerűen nem bírtam megvárni a megoldótérképet, így mikor láttuk, hogy nem lettünk elsők, elpályáztunk. Jó verseny volt. Az élmezőny:


Szomorú, de messze vagyunk a dobogótól. Az elsőknek 2-2 hibájuk volt, aztán 3-5-3-4 hiba a következőknek - tehát igazából nem nagyon a hibáink számával van a gond. Pistának és nekem is 5-5 tévesztésünk volt. Csak míg ők 6,5-7 másodpercet szánnak egy feladatra, mi 11-14 mp-t töltünk el. Félreértés ne essék, nem vagyok elégedetlen a több mint száztíz versenyző között elért 16. és 26. helyezéssel, csak keresem a válaszokat. Miksa és Anna nagyon fáradtak is voltak már ekkorra és nekik még nehezebb volt ez a hajtós forma.
Jó volt a magyar csapattal kint lenni Aix-Les-Bains városában, a Szavojai Alpokban, búcsúzóul még egy kép rólunk:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése