2011. július 14., csütörtök

TrailO OB Nagykanizsa

Megnövekedett számú bajnokságaink közül a normál futamot (nem éjjel, nem tempo, nem csapatban) a ZTC rendezte, június 25-én. A verseny a Kis Thermenland Open keretén belül zajlott, kis családom természetesen a többi eseményen is részt vett (sprint és erdei verseny, éjszakai).
A trailO pálya a Csónakázó-tónál került kitűzésre, ahol már volt egyszer OB, 2008-ban. Azóta a terep kicsit változott, köszönhetően a parkos jellegnek és a lovas sportolóknak - ezért a térkép is felújításra került.

A 2100 méteres pálya az időmérőkkel indult. A várakozásra kijelölt parkolóból a bóják egy része jól látszott, ami talán nem túl előnyös, bár mindenkinek egyenlőek voltak a feltételek.

T1
A kocsiktól a rajthoz menet jól látszott, hogy két bója van a DK-ÉNy sétány szélén. A nézőpontból jobb rálátás esett, mint ezen a fotón, tisztán látszottak az utak által behatárolt háromszögek. (58%)
T2
Ezt sokan megettük... (jó válaszok aránya csak 9%) A képről sajnos a lényeg lemaradt: a nézőpontból nem látszott a déli nagyobb bokor széle, így nem volt könnyű megállapítani, mi a két legközelebbi része a bokroknak. A többség a B-re és C-re szavazott, csak három ZTC-s fiatal mondott A-t.
T3 is ugyanerre a bójakupacra ment, de a kép jobb széléről lemaradt a helyes (E) bója. Viszont A-C nem játszott, D-t pedig könnyű volt kizárni, mert a sétány túlsó oldalán van, a kör közepe meg egyértelműen innen. (67%)

T4
Ez egy csöppet közelebbi fotó, mint a valóság. De a helyszínen is jól látszott, hogy a két szélső bója kizárható, B a bokor déli oldalán van, C a keletin, és csak a D a másik bokor jó oldalán. Még az is segített a választásban, hogy a keresett bokor K-i oldala a szomszédos fa mellett van. Mégis csak 48% találta el, a C-t sokan mondták.

T5
Az utolsó időmérőt kis gyaloglással értük el. A 200-250 méterre lévő szigeten voltak a pontok. Ez szörnyű nagy távolság! Alig lehetett észlelni a bójákat, a mellékelt zoomolt képen is inkább nyilakkal jelöltem őket. A trükk viszont tetszett: mivel nem délről néztük a szigetet, hanem DK-ről, így a partvonalat csalókán észleltük. A és B közti szakaszt nagyobbnak, B és D köztit kisebbnek érzékeltük. Aki erre rájött, eltalálta a megoldást (67%).


 
Aztán indult a pálya:
1. Kezdőbb versenyzőknek nehézséget okozott, hogy először arra kellett felfigyelni, hogy a kör közepe nem a kör déli szélén lévő fa és a kékkel jelölt fa között van, hanem a naranccsal színezett fa az egyik végpont. A szimból helyes értelmezése is segített erre rájönni: a lehetséges fák-közöttek közül az északnyugati. Mivel a nézőpontból szinte merőlegesen láthattunk a fák közötti vonalra, így - a jó fákat kiválasztva - könnyű volt eldönteni, melyik van középen. (61%)


2. Be kellett azonosítani a jellegfákat (magasak) és bokrokat. Figyelni kell, hogy a fa északi oldala kell - gondolhattuk... de a nézőpontból nem is látszott az a fa, ami nekünk kellett, elsétálva látszott, hogy ott nincs pont. Egyértelmű Z. (48%)







3. Elég kevesen látták át a helyzetet (12%), nekem se ment. A megoldótérképen látszik a pályakitűző szándéka, a lovas tereptárgy vonalába eső bója a jó, az onnan készült kép ezt igazolja is. Kár, hogy a terepen annyiszor nem stimmeltek ezek az ugratók és egyebek, hogy arra nem mertem hagyatkozni. Viszont a híd előtti elágazástól nézve (ld. kép), a kis fához viszonyítva, én az A-t választottam. Mázlisták láthatták, ahogy a tereprendező munkások kimásznak az érintett sarkon a mederből :)

4. Szerintem a megoldótérképen a C bója rossz helyre van rajzolva. Mindazonáltal nem volt nagyon nehéz pont, bár be kellett azonosítani a huplikat. A domborzatot érezve vagy a sövény végétől benézve eldönthető volt, hogy a kis völgyben a feljebb lévő bója a helyes. (73%)

 5. északi bozót déli széle - könnyű pont (82%).
Volt egy bója a másik bozótvégnél, egy fánál és egy sokkal arrébb, a képről lemaradt.

 6. Ezen a versenyen ez a feladat kaphatná a "pályakitűző gondolata" címet. Kijavították a nádas foltokat, és az úttól a második felénél volt a helyes bója. Én meg úgy gondoltam, hogy ha valamire, a nádasra biztos nem lehet támaszkodni. Megnéztem a vezetéktől, kaputól, kiléptem a kis íves sétányon a tószéllel párhuzamosan és végül az állványtól úgy döntöttem, B. Rosszul (39%).





7.  Középső jellegfa-köz. Könnyű volt (94%).

8. Ismét egy mezőny-szóró feladat (18%).
 
A pályakitűző ötlete remek volt: a pontmegnevezés jelleghatáron (két jellegfa között), de a bóják zömét hátrébb rakták, be az erdőbe. Az a baj, hogy még a ráközelített képen sem látszik, hogy a bóják hátrébb lennének - a térkép alapján 6 méterrel, de úgy rémlik, Gáborék 10 métert mondtak. Mivel nem volt jó viszonyítási pont (kerítéssarok, az út se úgy ment), meggyőztem magam, hogy nem lehet Z. Viszont itthon nézegetve a képeket, rájöttem, hogy kellett volna megoldani: az előző ponttól ez volt a látvány, ha megnézitek, milyen más a D bója és az előtt lévő jellegfa viszonya, abból rá lehetett volna jönni, hogy ha így "elmozog", sokkal hátrébb van a bója. (18%)

9. Nekem ez se ment :( Pedig örültem, hogy a ház déli sarkától is meg tudtam nézni és sikerült is a fenyő jellegfát kiszúrni - de a lombot a törzzsel összepárosítani már nem. (36%)


10. Újabb szimból-trükk! Ha elhittük, hogy a rendező tényleg a ház belső sarkára gondolt, akkor világos volt a Z. (50%)


11. Szép feladvány volt. Ki lehetett mérni a távolságot az északi és a déli útelágazástól is, vagy akár az út jobb oldalán futó szárazárok végétől. De pontos mérés nélkül is megoldható volt, ha az ember kiszámolta az utak közti távolság felét, az a B bóját adta ki, de ennél 4-5 méterrel délebb volt a kör közepe, tehát csak a C lehetett a jó (56%).

12. Csak cirka a versenyzők egytizede (9%) találta el, hogy egyik bója sincs jó helyen. A megoldótérkép szerint az alsó bója még a ház sarkának vonalában volt, de középső és fenti 3 méterrel hátrább. Hát, nem tudom, mennyivel, de tényleg messzebb volt.

13. Aranyos pont (73%). Kellett sétálni ahhoz egy kicsit, hogy a patakon ill. az árkon is benézzen az ember, de az árok is kizárt kettőt, a patak is, így ki lehetett választani a jót.
14. Örültem ennek a pontnak, nehéz volt. A szárazárkot és a jelleghatárt is csak sejteni lehetett... Az úton hamarabb volt egy rétsáv, ahol elkezdtem keresni az utat, hogy annak távolságát vetítsem rá fejben az ösvényre... sikertelenül. Aztán elsétáltam a vadászházig (vadász?) és visszatérve megállapítottam, hogy a bóják nincsenek elég messze... aztán visszanéztem az előző pont felé és az útvilla távolságát próbáltam átvinni ide... a legfelső bója is túl közel volt. (33%)

15. Itt is ki kellett választani, hogy melyik fa és oszlop közét keressük. A megoldótérképről úgy sejtem, a pályakitűző a kerítéssarok és a sövényvégek összekötésével zárt ki bójákat. Én viszont a hídról néztem rá merőlegesen a fa-oszlop vonalra és feleztem el a távolságot. Így is működött. (34%)

16. Végül egy könnyed Z pont (85%). Szépen megvoltak a fák és erdőfoltok, az út közelsége is kizárta a bójákat.
Köszönjük a rendezőknek (Erdős Ági és Gábor, Fehér Feri + ZTC), színvonalas verseny volt. A dobogón állhattak:

1. Laáber Miksa, aki ezzel kivívta a VB kerettagságot
2. Tömő Józsi
3. Tóth Anna

O14-ben: Porgányi Márk - Hajnal Dorka - Porgányi Anna
O18-ban: Simon Alexandra - Fábián Eszter - Kiss Kornél
Open Felnőttben: Fehér Feri - Hites Viktor - Biró Fruzsi

2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Tetszik a beszámolód!
    Viszont a rendezéshez nem volt most közöm. (max a felszerelést adtam-szállítottam)
    Én is gratulálok a pályakitűzőnek!! Jó pálya volt.
    fehér fecó

    VálaszTörlés
  2. Jó-jó, de mégiscsak te vezeted a ZTC-t :)

    VálaszTörlés