2011. június 29., szerda

Éjszakai TrailO OB

Szürkületkor indult az éjszakai verseny, egy hagyományos 12 pontos pálya, közbeékelve 3 időmérő feladattal.
Az 1. pontnál már jártunk a TempO-n, nem volt nehéz a jellegfát kiválasztani (jó válaszok aránya 85%).


















Ezután következtek az időmérők. A lenti fotón látható dombon öt bója állt. A domb középvonalában lévő három bója jöhetett szóba az 1. és 3. kérdésnél: a lentit szinte mindenki kizárta, de a C bójára többen szavaztak, mint a helyesre :)
Jó válaszok: 30% és 50%
T2 könnyebb volt, csak a fától kellett megkülönböztetni a padot (75%).



  

 




 

Aztán ráfordultunk a nulla közvilágítású sétányra. A 2. ponton a bozótos szélén elhelyezett bóják elég jól látszottak, így a jelleghatár íve is - 90% jó válasz.

  


 A 3-as már zűrösebb volt, távolabbi bójákkal, sűrűbb növényzettel. Az viszont segített, ha a versenyző továbbsétált az útkereszteződésig, onnan visszaszámolta a szemeteseket, így az erdőfolt északi jelleghatára annak ellenére azonosítható volt, hogy az ottani kuka hiányzott. Az erdőszél vonalában állva egyértelmű volt az erdő ÉK-i sarka is. (85%)


Kellemes séta után érkeztünk a 4. ponthoz, ahol meglepő látvány fogadott. Bevallom éjszaka nem tudtam eldönteni, hogy ez egy műalkotás-e, de a nappali képen látszik, hogy csak nagy nyitottsággal tekinthető annak :)
Talán kicsit nagyvonalú volt a középső sziklatorony keleti oldala megnevezés...
80% jó válasz, néhányan Z-t mondtak. Ha kör alakú lett volna az oszlop, igazuk is lett volna, mert úgy ÉK-i oldalt kellett volna írni a szimbólban. De mivel szögletes volt, így szerintem rendben volt. Ha jól rémlik, a forma éjszaka nem látszott.






Eztán néhányan eltévedtünk :)
Aki nem figyelte a H oszlopban a nézőpont elhelyezkedésére utaló nyilacskát, továbbsétált az úton.
Aztán észrevette, hogy nem látja a pontokat... Vissza kellett térni az elágazásig és a keletebbi sétányon folytatni a versenyt.

A következő szakaszon nagyon hiányzott a szemüvegem... irtó sötét volt.
A 5-nél a réten és az északi bozótnál lévő bójákat még be lehetett azonosítani - minden második ember eltalálta a megfejtést (55%). A megoldást segítette (volna), ha az ember továbbsétál az útmenti bozótos déli széléhez és onnan benéz. Csakhogy az onnan látható pont az A volt, a B nem látszott és én pl. azt hittem, a legdélibb bóját látom...



A 6. feladat bizonyult a legnehezebbnek (25%), azon nem csodálkozik, aki megtekinti az éjszakai képet. A versenyzők zöme a C-re szavazott (épp nem látszik a nappali fotón), pedig az bent volt a sövényközben.
 
A 7-esről csak szürkületi képünk van, kicsit sok világító pöttyel (a balszélső nem játszik). Itt jól látszik a kérdéses jellegfa koronája, ez később eltűnt :)
Viszont a nézőpont helye fix volt a pad miatt, lehetett itt is irányt mérni (én az előzőkön is azt tettem). (75%)


A 8-ason mindenféle válasz előfordult, de csak az A-k nyertek. Elismerem, elég furcsa szimból a letörés ÉK-i oldala. Ám a kör közepe egyértelműen a letörés lábánál volt, annak pedig csak egy bója felelt meg (50%).



9. A ligetes keleti oldalán sokat vitatkoztunk a futam után. 80% jó választ adott, aki nem, az úgy látta, a bója nem a ligetes szélén, hanem attól kicsit délebbre állt. Magam is így éreztem, de nem találtam akkorának a távolságot, hogy indokolt lett volna a Z válasz.

A 10. pontról nincs képünk, pedig zűrös volt az is. Messze volt, én nem láttam a kis völgyet. Az egyik bója túl lent volt, kettő túl magasan, 60% ezt "tudta". Lehet, hogy el kellett volna sétálni és kelet felől is megnézni? Bár kétlem, hogy onnan látszottak volna a fényvisszaverők.

A következő 10-es pont :) ment a legjobban (95%). A fák közel voltak, a terep követhető.


A közvetlenül a cél mellett kitűzött utolsó ponton is sokat tanakodtam. A busz(?)forduló belső ívétől nézve a Z-t tartottam valószínűnek, kintről az útról bizonytalan voltam, mígnem érkezett egy bitang erős lámpával valaki és egyértelművé tette a bozótfoltot és a végében lévő bóját. A pályakitűző igyekezett meggyőzni, de szerintem a bozótos közelebb volt az úthoz, keletebbre, mint a térképen. (80%)

Az I. Éjszakai TrailO Országos Bajnokság abszolút győztese Kovalcsik Pista. További eredmények:
Open felnőtt
1. Kovalcsik István 13 pont 39 mp.
2. Hegedüs Ábel 13 / 80
3. Biró Fruzsina 12 / 98

Paralympiai felnőtt
1. Fenyősy Antónia 10 / 211
2. Toldy Mária 9 / 218
3. Tömő József 9 / 254

Open -14

1. Kálmán Erik 13 / 92
2. Hajnal Dorottya 12 / 116
3. Forrás Bence 9 / 112

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése