2011. április 13., szerda

A3-E3

Az ösvényes pont keveseknek sikerült (elit: 67%, kezdő: 83% rossz válasz). Pedig nekem olyan jó feladatnak tűnt :)
A térképet kijavítottuk, mert az út kanyarulatai alig vagy egyáltalán nem voltak rajta és az elágazások is rosszul. Akár hiszitek, akár nem, az úttól való távolságokat kimértük és a legtávolabbi volt a helyes bója, a C. A megoldótérképen mondjuk rosszul van, mert az úttól 2. bója az út jobb oldalán van és D jelű, a 3. a bal oldalon és B lett.

Az ellenőrzéskor a B bóját feljebb kellett szerelnem az állványon, mert guggolva nem látszott, de elképzelhető az erős szél miatt, hogy a kerekesszékes versenyzőknek nem volt jó rálátásuk a pontokra. 

A terv szerint kifejezetten távolságbecslés alapján kellett volna a legtávolabbit választani. Az első kettő ez alapján kizárható volt, a harmadik (B) pedig szerintem látszott, hogy nem az út közepén van. Legalábbis ez volt a szándék.

Azt még hozzáteszem, hogy a terepen nekem, mint laikusnak nem tűnt elég markánsnak a kanyarok térképi ábrázolása és az első kanyart közelebb tettem volna - de a térképész szavában jobban bízom, mint a megérzésemben.

4 megjegyzés:

  1. Ez a pont nehezen volt beazonosítható, ugyanis nem voltak kivehetők az elágazások. Valóban a távolságra kellett hagyatkozni.

    Sanyi

    VálaszTörlés
  2. Távolságot kellett becsülni, de én azon vesztettem, hogy nem szemből, hanem oldalról tettem meg. A dózerút kanyarból rá lehetett látni mind a 4 pontra. Ha a első (ösvénykanyar) 1 egységnyi távolságra volt a dózertől, akkor a 2. pont 2 egységnyire, a harmadik 2,5 egységnyire a negyedik még távolabb. Valószínűleg az ösvénykanyar térképi helye nem volt elég pontos, így a térkép alapján én a 2-2,5 egység között váálasztottam.

    VálaszTörlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  4. Egyetértek, nem volt elég pontos szerintem se a kanyar ábrázolása. Az út kanyarjai ezek szerint csalókák, Mihók, mert a távolságok a nézőponttól: 20-30-40-50 méter. És most alaposabban megnézve a térképen a kör közepe inkább 45 m, tehát ez hibás. Túl nehéz feladat volt látatlanban elképzelni az utat, mert ha az ment volna, akkor a 2. és 3. bója kizárható lett volna, mert az út két szélén voltak. Kíváncsi lennék, benézte-e valaki a 2. pont sziklafalától a nagy sziklát, az elméletben kiadta volna az elágazást.

    VálaszTörlés