2011. április 11., hétfő

A2-E1 és E2

 E pálya 1. és a kezdőknek 2. pont

Mélyedés északi része - az A bója egészen a töbör végében volt, a C pedig a közepén. Az elit megoldótérképen a jó bója helye nincs megerősítve, halványan látszik csak. Ha valaki megnézte az irányt az ösvényelágazástól, úgy is eldönthette biztosan, hogy a középső bója a jó.
 A kezdőknek túl nehéznek bizonyult (csak egy helyes válasz), valószínűleg a domborzat ábrázolás "idegensége" miatt. Az elit versenyzők fele tudta.
Az E2-es ponton a sziklafalat és a két keletebbi sziklát kellett beazonosítani. A megoldótérképen nem látszik jól, de mindhárom lehetséges sziklaközben volt bója. Viszont nekünk csak a keleti (felső) sziklák között félúton lévő kell. Aki rájött arra, hogy melyik két szikáról van szó, könnyen kizárhatta az A-t (mert az északi szikla előtt volt) és a B-t (mert a sziklák vonalától előrébb állt).
Helyes válasz: 60%

5 megjegyzés:

  1. Itt az E2 pontnál a szimból 3. oszlopában még volt egy keleti nyíl is.
    A magyarázat alapján már egyértelmű ennek a jelentése: "a két keletebbi szikla között."
    Nem pedig a másik lehetséges magyarázat: "A sziklák közötti részek közül a legkeletibb".

    VálaszTörlés
  2. Hú, Robi a másodikat nem értem biztosan, de a megoldás az, hogy a keleti (sziklák között), lehet hogy te is erre gondoltál, mint nem érvényes másik magyarázat. Bár valójában csak egy sziklák között lehetséges, a másik két változat sziklafal és szikla között lenne, de gondoltam, így egyértelműbb.

    VálaszTörlés
  3. http://orienteering.org/wp-content/uploads/2010/12/IOF-TrailO-TN-11-01-Between.pdf Ebben a dokumentumban van leírva a két gondolatmenet, ami a verseny közben nekem is eszembe jutott.

    VálaszTörlés
  4. Igen, ezt ismerem. És habár ebben az esetben mindkét út ugyanazt adja ki, én a második változatot preferálom, még ha az távolabb is áll a tájfutó gyakorlattól és ha jól értem, Brian véleményétől. Úgyhogy a posztban rosszul írtam, mert azt akartam, hogy a keletebbi sziklaközött...

    VálaszTörlés
  5. Az E1 és E2 jó ráhangoló pontok voltak a versenyre.

    Sanyi

    VálaszTörlés