2011. január 2., vasárnap

VB 2. nap

Augusztus 12. csütörtök

Granasen sícentrumban zajlott a vb 2. versenynapja, a futók hosszútáv döntője előtt. A rajt egy nyugis parkolónál volt, a kísérők aztán autóval átmentek a síközpontban kiépített arénába. A rajtidőket az első napi eredmények alapján kaptuk, így én a mezőny végén, a legjobbak között indulhattam. Ebből adódott, hogy a pálya felénél szinte egyedül maradtam (mert a jók gyorsabbak is:)), és hát nem volt megnyugtató érzés. A pálya szörnyen hosszú volt (2900 m), nagyon megterhelő, nehéz pontokkal (20 pont, 173 perc), a végén konkrétan futnom kellett, hogy elkerüljem az időbüntetés cikis helyzetét. Sajnos fotózni nem tudtam már visszamenni és a neten sem találtam képeket. Így csak a megoldótérképet tudom megmutatni.

A két időmérő pontot a pálya elejére rakták, alig kellett várakozni, nagyon jól megszervezték a rendezők. Igyekeztem koncentrálni, de biztosra menni, így 50 másodperc kellett. A pálya eleje ment, a 3. a távolság ellenére nem volt nehéz (zero allways clear), de a 4.-nél megtorpantam. A mocsarakból nem sok látszott, főképp az nem, hogy telikék vagy csíkos. Aztán jött két hibám: az ötösnél nem tudom, miből kellett volna rájönni, nekem a segédszintvonal által leírt kis völgyhöz stimmelt a pont, a megoldó térképen látszik, hogy kb. 3 méterrel lejjebb volt. A hatost ezer évig néztem, hiába, az egymástól egy méterre lévő bójákból egyet kizártam, de aztán nem azt választottam, amit a rendezők :) Utána hosszú séta és távolbanézés következett. A 7. tízperces Z (tehát annyira azért nem volt egyértelmű), a 8. távcsöves, a 9. támadópont-hiányos. Aztán újabb gyalogfutás frissítővel, de kinek van arra ideje, meg aztán nálam volt pia... Aztán jött a pálya második fele, kicsit megváltozott jellegű tereppel, sziklapontokkal, meredekekkel. A 10-12. pontokon is sokat kellett (volna) tanakodni, de itt már kezdtem pánikba esni, mert magam maradtam. Komolyan mondom, most hogy nézem a térképet, nem volt köztük könnyű pont. A tavasnál (14.) már tényleg szaladtam, de körbe kellett járni a tavat a megoldáshoz. A 15.-nél néhány négyzetcentiméternyi piros szövet látszott a sűrűben, annak a távolságát kellett belőni az útról. A 16-osnál visszaköszönt a model útvég pontja - ne tévesszen meg senkit a térkép, nem lehetett az ösvényre belátni. Aztán le kellett térni a mocsár ponthoz, persze a tó / mocsár nem különült el élesen. A 18.-nál is kellett némi bátorság a Z-hez, aztán idegességemben elmentem tovább az úton rossz irányba. A 19. pont volt szerintem a legszemetebb: ott voltak a bóják az orrom előtt, de ilyen távolságoknál nem lehet út közepéhez, elágazáshoz biztosan viszonyítani, a növényzet már tudom, hogy bizonytalan, a domborzat jellegtelen. Rosszra tippeltem, de meghallgatnám a pályakitűzőt, milyen eszme vezette. És akkor a guta majd megütött, mert az utolsó se volt könnyű... az óra meg ketyegett... az utolsó percben estem be a célsátorba. Besétálni az arénába már kellemes volt. Szóval a fentiek fényében tán nem meglepő, hogy sokkal több hibát is el tudtam volna képzelni. Szerencsére csak három lett. Nem így a fantasztikus Ola Janssonnak, aki ezen a napon is hibátlant ment, ahogy openben Stig Gerdtman és Lauri Kontkanen is. Az első nap jól szerepeltek közül többen rontottak, a német Christian Gieseler, az orosz Kucherenko, a cseh Pavel Dudik is lecsúszott, míg Ola 8. helyről jött fel az élre. Én 8. lettem ezen a napon, de összetettben a nagyon megtisztelő 5. helyen végeztem. A dobogó hasonlít a tavalyihoz, leszámítva, hogy Zdenko "csak" 6. lett a tavalyi bronz után.

Openben a svéd Stig Gerdtman mindkét napot hibátlanul nyerte (!), Anne Straube 4. lett két tizen... eredménnyel, aminek örülök, mert nagyon szimpi csaj és szintén babával volt. A finn Kontkanen ismét ezüstérmes lett, mint Miskolcon.
  
Összetett eredmények:

Open kategória:
  1. Stig Gerdtman, Svédo.           44 pont            76 mp.
  2. Lauri Kontkanen, Finno.         43 pont         68.5 mp.
  3. Ivo Tisljar, Horváto.                43 pont       113.5 mp.
  4. Anne Straube, Németo.          41 pont          113 mp.
  5. Martin Jullum, Norvégia          41 pont          121 mp.
  6. Pertti Hartman, Finno.            41 pont          154 mp.

Paralimpiai kategória:
  1. Ola Jansson, Svédo.           43 pont           67 mp.
  2. Lennart Wahlgren, Svédo.   41 pont        33.5 mp.
  3. Søren Saxtorph, Dánia        41 pont           51 mp.
  4. Pekka Seppä, Finno.           41 pont        75.5 mp.
  5. Fruzsina Biro, Magyaro.      41 pont         114 mp.
  6. Zdenko Horjan, Horváto.      40 pont           97 mp.

Csapat (2. napi verseny 2-2 paralimpiai és openes eredménye alapján):
1.      Svédország                    84 pont         114 mp.
2.      Finnország                     81 pont         258 mp.
3.      Horvátország                  76 pont         185 mp.

2 megjegyzés:

  1. Orulok, hogy osszehaverkodtal az Anne Straube-val, mert tenyleg nagyon aranyos no. O volt a cseh VB Open aranyermese. Egyebkent most hallottam Dick-tol, hogy o lesz a palyakituzo Skociaban.

    VálaszTörlés
  2. Wow! Tényleg? Azt tudom, hogy Angliában élnek régóta (valahol vidéken)... de hogy rábízzák a pályakitűzést... nem fura ez egy kicsit? Mi lehet ennek az oka szerinted?

    VálaszTörlés