2011. január 2., vasárnap

Erdei terep = sífutó pálya

Miközben örvendeztem az 1. napon elért eredmény miatt, azért láttam, hogy elég sűrű a mezőny - 1 hibával még az elején lehet végezni, ez parában 10, openben 19 versenyzőt jelentett. Tartottam attól is, hogy a 2. napi terep lesz a helyieknek könnyebb, így nekem nehezebb.

Augusztus 11. szerda
A bemutató pálya a Saupstad skisenter terepen zajlott. A svédekhez hasonlóan itt is csak a nagyobb sziklákat ábrázolták, markáns domborzat és nehezen átlátható, sűrű erdő jellemezte. Jó időben és hangulatban zajlott az edzés, a versenyzők sokat tanakodtak az egyes pontoknál. Az időmérő pontokat berakták egy lapos mocsaras részbe a rajt elé (a térképen a szimból kitakarja), a nézőpont beazonosíthatatlan helyen, hát mit ne mondjak, eléggé elvette az életkedvemet. Ja, és távcső kellett volna hozzá, mert 100 méterre még szemüveggel se látok jól. Erről nincs képem, de nézzük a pályát!
 
 1. A pad nincs rajta a térképen, de a játék kedvéért elárulom, hogy a kép bal szélén, a pad mögött indul az az ösvény, ami viszont ábrázolva van. A padon a pontőr cuccai...

2. Ezt lehetetlen így fotóról megfejteni, mert ez bizony egy hatalmas zero pont volt. Többen zavartan rohangáltak a sétaúton... Igen, le kellett mérni az egész utat hídtól hídig, és akkor bizony ráébredt a versenyző, hogy ez a bója nagyjából féltávon van, míg a pontnak vagy 50 méterrel tovább kéne lennie.
 3. Őszintén szólva totálisan elszomorított ez a pont. Eltöltöttem vagy húsz percet itt, de bárhogy meresztettem a szemem, egyszerűen nem láttam be az erdőbe. Tök sötétnek tűnt, és mindig valami eltakarta az amúgy is távoli pontokat.
 4. Gyanús, hogy ez a pont sem webre való: a nézőpont nem itt, hanem a hosszú egyenes úton, még a vezeték és bozótfolt előtt volt. De az onnan készült kép még ennyi támpontot se ad. Innen a villanyoszloptól se hiszem, hogy megfejthető - de azért próbálkozzatok!
 5. Újabb dzsuvában rejtőző bóják. Vagy a nyílt részen túl sok a fény, vagy az erdő túl sötét, vagy az én pupilla készülékem béna - de utáltam...
 6. Helyes, értelmezhető pont.
 7. És akkor jöttek a felfelé bámulós állomások.
 8.
 9. Ezzel a ponttal vitatkoztam legtovább a későbbiekben (csak magammal és Szakival természetesen). Ebből adódik, hogy hibás választ adtam :) Nekem a domborzati, növényzeti és távolsági szempontok más-más eredményre vezettek, így kiválasztottam a legvalószínűbbet. A képen sajnos szerencsére nincs rajta a völgytől északra lévő sziklafal, ami nálam belejátszott a válaszba, és pontatlannak bizonyult.
 10. Itt is rengetegen keringtek. Nem állítom, hogy a kép sokat elárul...
 11.
12. Majdnem ugyanilyen pont volt a versenyen is :) És éppen ennyit lehetett látni a valóságban, bármilyen elmozdulás feleslegesnek bizonyult.


Mindenképpen hasznos volt az edzés, de nem csökkentette a szorongásaimat. Csak azon gondolkodtam, miként lehetne a dioptriáimat felturbózni :)
A megoldásokat írom hozzászólásban.

3 megjegyzés:

  1. Megoldások: 1B, 2Z, 3C, 4Z, 5B, 6B, 7C, 8B, 9A, 10A, 11C, 12Z.

    VálaszTörlés
  2. Erdekes amit irtal a 12-rol, hogy mindenfele elmozdulas felesleges volt, ugysem lett volna tobb tampontod, mint a nezopontbol. 2008-ban az O-ringenen rajottem, hogy amikor ilyen pont van, az joforman mindig Z. Logikus is, ha ragondolsz, mert olyan nincs, hogy a nezopontbol meg tudd itelni minden ketseget kizaroan, hogy mi a valasz ha az nem Z. A Z kriteriuma ritkan alapul a tobb helyrol valo nezesben.

    VálaszTörlés
  3. Fontos következtetést tettél, igyekszem megjegyezni. Tulajdonképpen logikus...

    VálaszTörlés