2011. január 1., szombat

VB 1. nap a Skanzenban

A trondheimi skanzenban, Sverresborg terepen volt az első napi futam. Itt tartották a sprint selejtezőt a "futóknak". A terepbemutató parkos jellegében hasonlított erre, de ez a skanzen fantasztikus hátteret nyújtott a versenyzéshez, plusz irdatlan sziklafalak és meredélyek adták meg a jellegét. Egy iskolában volt berendezve a versenyközpont, rövid sétára volt a rajt és praktikusan, egy amúgy elkerített tájházas részen a két időmérő pont. Skandináviában szívesen alkalmazzák az időmérőknél azt a megoldást, hogy ugyanarra a pontcsoportra vonatkozik több kérdés, akár mindkét kategória esetében - de a nézőpont, sátorral és személyzettel jól elkülönült. Teljes felszereléssel vágtam neki a kétórás pályának (a parások kaptak 6 perc plusz időt a szintre tekintettel). A világnak ezen a felén akármikor eleredhet az eső, ami ezen a napon be is jött. Jól sikerült beosztani az időmet, ami nálam azt jelenti, hogy csak a legvégén kellett közepesen igyekeznem.
Az időmérőt semmiképp nem akartam elhibázni, így elég lassan, 64 mp alatt lett meg. Zdenkonak (from Croatia) pl. 19 alatt sikerült.

Íme a pálya! Sajnos verseny után már nem tudtam visszamenni fotózni, így csak néhány képem van a pontokról.A megoldásokat az első hozzászólásban találod.
4. pont



 5. pont
 8. pont
 19. pont
20. pont






Jó kis verseny volt. Visszatérve a VK-ba, kicsit pihentünk a csarnokban, és nemsokára jöttek az eredmények a kivetítőre. Csodás pillanat volt. Ritka a hibátlan futás, legalábbis nálam :)

A napot a paralimpiai kategóriában a dán Søren Saxtorph nyerte 22 ponttal és 22 másodperccel, négy versenyzőnek lett ilyen pontszáma, de én „csak” 4. lettem a 64 mp-cel. Openben szintén négy hibátlan eredmény született, a leggyorsabb Libor Forst (Cseho.) és Stig Gerdtman (Svédo.) lett (27 mp).

1 megjegyzés: