2011. január 1., szombat

2010 legnagyobb versenye

Onnan folytatom a nyári történetet, hogy megérkeztünk Trondheimbe. A Világbajnokság sprint döntőjébe csöppentünk a főtéren. Találkoztunk a magyar csapattal, végigálltuk a megnyitót, ami igencsak hosszúra és unalmasra sikeredett. A bevonulásról a komplett magyar csapat lemaradt, önhibáján kívül. Ez a dög róka volt a VB figurája, és itt meghallgathatjátok az indulót, amivel minden versenynapon sokszor megörvendeztettek a rendezők minket.

A megnyitó ünnepség után kimentünk a város szélén fekvő Panorama hotelbe, ahol a versenyközpont helyet kapott. Megpróbáltuk regisztrálni magunkat, amit a csapatvezető Skuló már napok óta szeretett volna elintézni, de az egyetlen ember, aki a befizetésekről szóló LISTÁT birtokolta, elérhetetlennek bizonyult. Nélküle se fizetni, se semmit nem lehetett. Az átküldött fotók részben elvesztek, a rendezőség nem volt a helyzet magaslatán. Még jó, hogy a szállást nem bíztuk rájuk, a pechesebbeknek csak másnapra intéződött el ez is. Végül azt hiszem, 5 vagy 6 nap kellett az ügyintézéshez. Minden próbához ki kellett zarándokolni a vk-ba (nekünk útba esett a kemping felé, de Skulóék a belvárosban laktak). Szóval a rendezés ezen része kissé "érdekes" volt.
Nem így a trail-o részleg és a sportszakmai oldal - arról semmi negatívat nem tudok mondani. 

Augusztus 9. hétfő
Másnap volt a városi futam terepbemutatója. Mert a vb két versenyét egy városi parkos és egy klasszikus erdei terep adta. A model1 a Kristiansten erődben volt (a sprint döntősök is jártak ott) egy 12 pontos 2 időmérős pályával. A tréning és az esti értekezlet több hasznos tanulsággal szolgált, a legfontosabb az volt, hogy a Z válasz mindig tiszta. Tehát ha nincs a jó helyen bója, az nem fél-egy méteren múlik. Az edzőpálya után még Szakival vissza is mentünk megnézni a pontokat, ezt mindig így kéne. Az első pontokat nézzétek meg alább, és tippeljétek meg a helyes megoldást (a bejegyzés végén megtaláljátok a betűsort).

1. völgy nyugati részén


A két egyszerűbb időmérő után itt kezdett gyanús lenni, hogy finom domborzat-olvasás az elvárás a vb-n :)

2. ösvénykereszteződés DK-i széle


A norvég furmány újabb jele, legalábbis újszerű volt nekem. Kereszteződés mint objektum. Ilyenkor a képen C bójának a bekötő ösvény középvonalában kell lennie.
3. középső szikla nyugati oldala


Susnyában elbújt sziklák. A valóságban nem látszott ennyire se, itt már kicsit ráközelítettem (természetesen lyukasztás után). Azon gondolkodtam közben, a rendezők taposták-e le a gazt, hogy ennyire azért látszódjon?
 4. orr

Az orron - jó-jó, de azon belül hol? Bemértem így a fákat, meg úgy, aztán tippeltem. És tuti, hogy a rendezők kaszálták le a rétecskét :)

 5. völgy

Amennyire csak lehetett, körbejártam, de nekem nem stimmelt a sziklától, bozóttól ösvényektől való távolság. Nem is találtam el. Reménykedtem, hogy a versenyen ennél pontosabb lesz a térkép.


A jelszavam a vb-re az esti eligazításon hallott "zero allways clear" lett.

1 megjegyzés: