2010. szeptember 20., hétfő

Európa Bajnokság 2010, Svédország - 2. rész

A szállítás két 8 fős mikrobusszal ment, a megadott időpontokban. Azt a sztereotípiát gyártottam a svédekről, hogy rendkívül kedvesek és segítőkészek, de a szabályokhoz ragaszkodnak - pl. a kisbuszok akkor se indultak el hamarabb, ha egyébként tele voltak és úgysem fért volna fel senki már.
A rajt előtt karantén volt, kb. fél órát üldögéltünk egy jó nagy sátor alatt. A versenynapokon megúsztuk az esőt szerencsére.
A pályán 20 pont volt kirakva (1,4 km), egy dózerúton mentünk oda-vissza. A pontok fele gerinc, másik fele szikla és domb volt. Rendkívül nehéznek éreztem a feladatot, 6 hibám lett. Ott van pl. a 9. pont, messze is van az úttól és olyan kis semmi gerinc. A 10. pont szinte nem is látszott, azt mondjuk eltaláltam. De a 17-es és 19-esnél is rosszul azonosítottam be a sziklákat. Az utolsó pontokra amúgy se jutott sok időm, mert futnom kellett, hogy benne legyek a szintidőben. A célban természetesen elvették a térképet, kartont és egy külön kártyát adtak az időmérő pontokhoz. Kis (kb. 10 perces) sor várakozott a két időmérőhöz. Az első cseles volt és ötletes, mert a versenyző a pont köré koncentrál, de oldalt volt egy magasles a kör közepével egy vonalban, ami segítette kizárni a három közelebbi pontot (de erre csak a válasz után jöttem rá).
A napot paralimpiai kategóriában Ola Jansson (Svédo.) nyerte hibátlan teljesítménnyel, openben Lauri Kontkanen (Finno.) szintén hiba nélkül, jobb időeredménnyel.

A második napi pálya újra 20 + 2 pontos volt, viszonylag rövid távon (1,2 km). A tereptárgyak hasonlóak az első napihoz, csak kaptunk néhány kúp pontot is. Nem váltak a kedvenceimmé ezek a svéd kúpok, mert néhol alig látszanak ki a földből...
Valahogy fáradt és feszült voltam, a végére teljesen elfogyott a kedvem. A kislányom is folyamatos törődést igényelt, meg nem is ment  a pálya gördülékenyen. Az utolsó 4 pont ráadásul olyan messze volt, hogy a szemüveg ellenére sem láttam el odáig (2 hiba). Amit még rontottam, az a szintén távoli 15-ös, és a 4-5-6. pontok, ahol nekem valami nagyon nem stimmelt.
Ezen a napon Ivica Bertol (Horváto.) és Pekka Seppä (Finno.) voltak hibátlanok a paralimpiai kategóriában, de openben tíz versenyzőnek is sikerült ez, a legjobb időt Geir Myhr Öien (Norv.) futotta.

Mindkét nap nagyon nehéznek találtam a domborzat finomságait követni, a láthatóság sem volt mindig jó, és gyakran kellett 100-150 méter távolságban néhány méteres különbségeket beazonosítani. A hazai versenyek közül talán a bánkúti közelíti meg azt a technikai szintet, amit ez a svéd terep adott. Mindenképpen hasznos volt számomra a részvétel, ha nem is sikerült túl jó eredményt elérnem. 1. nap 7 hibával a 40., 2. nap 6 hibával a 28., összességében a 35. helyen végeztem. 
A finnek palacsintáznak
A csapatokat külön értékelték a két kategóriában, két-két versenyző 2. napi eredménye alapján. Parában a svéd 1-es és 2-es csapat közé a kiválóan versenyző horvátok fértek fel, openben a másik két svéd csapatot megelőzték a japánok.
Összetett eredmények:

Paralimpiai kategória:
  1. Ola Jansson, Svédo. 43 pont, 99 mp.
  2. Michael Johansson, Svédo. 42 pont, 176 mp.
  3. Pekka Seppä, Finno. 42 pont, 268 mp.
     Open kategória:
    1. Hannu Niemi, Finno. 44 pont, 200 mp.
    2. Marit Wiksell, Svédo. 43 pont, 75 mp.
    3. Clive Allen, Nagy-Britannia 43 pont, 132 mp.

    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése